onsdag 20 april 2011

Trädgårdsstatus

Eller snarare, statusen i delar av trädgården.
Är så glad över alla krollijor som kommer upp som knoppar. Jag älskar den blomman men inte liljebaggarna lika mycket.
Längst bak ser man hur en pion kommer upp. Tror det är en vit pion som finns kvar sedan förra ägaren men som jag flyttat runt och som inte blommat på flera år. Studentnejlika längst upp till höger.

Håller på att gräva upp och ändra stenkanten runt garagerabatten. Svårt att hålla det snyggt, det kommer upp en massa gräs i stenpartiväxterna och växterna vill gärna dra sig ut i gräsmattan. Här krävs rensning.

I västrabatten blommar ormöga, tulpaner, tete a´tete och snart pärlhyacint. Längst bak kommer gul och blå iris upp.

På fröfronten går det lite långsamt just nu. Aklejruta som jag fått av Therese, till höger, lever men växer inte så mycket. Desto mer händer med salviafrön till vänster, som jag plockat från min buske och som gror. Snart dags att skola om dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar