tisdag 3 januari 2012

Okänd man

Ett spännande fotoporträtt som jag jobbat med sedan igår. Kämpar med att få till det spefulla som finns i den allvarliga bilden men ser nu att jag misslyckats med blicken. På min teckning tittar han slött inåt sig själv medan på fotot så tittar han rakt på betraktaren.
Teckningarna jag gör är ganska små, 13,5 x 14,5 cm och jag använder färgpennor från Faber-Castell. Jag har ett kvadratiskt skissblock som jag ritar i. Det känns opretentiöst att rita i det. Det blir säkert något helt annat om jag går upp i format. Försökte med kritor igår men det blev bara kladdigt på så små bilder. Jag får testa att göra lite förenklade bilder med kritorna.

Men jag vet att jag fortfarande rör mig på kända vatten. Jag gör inget nytt. Teckna porträtt med färgpennor eller vaxkritor har jag gjort förut. Får vara glad att jag gör något och hoppas att jag vågar ge mig ut på mer osäkra seglatser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar