onsdag 18 april 2018

Min ateljé

Från augusti 2015 har jag varit med i Hantverksbageriets kollektiva lokal. Här samsas tolv kreativa kvinnor kring hantverk i olika material. Här målas, virkas, stickas, sys, klipps och klistras. Det jobbas i lera, papper och ull. Platserna är inte så stora men det är en mysig stämning i kollektivet. 
Vi turas om att hålla vår butik öppen på torsdagar 17-19 och lördagar 11-15. Då kan vem som helst komma in och känna på stämningen och kanske köpa något. Själv säljer jag necessärer, börsar och väskor i återbrukade textilier under namnet Anngus reuse. Mina målningar är också till salu.
Från och med maj flyttar jag in i det inre rummet för att få mer plats till att sy och jobba med Anngus reuse. Tidigare har jag delat plats med Maud som bl.a. målar i olja och akvarell. Välkomna i maj för att se hur jag har det på min nya plats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar