måndag 8 november 2010

Gränser

- Kan vi inte bara få måla eller nått?
Startat temaarbete i Estetisk verksamhet. Uppgiften är att illustrera begreppet Gränser. Det var ju inte vågen precis. Trodde nog de skulle nappa lite mer på uppgiften, men vi får se nästa gång. Det är ju inte världens mest energiska gäng jag har att göra med.
Det associerades friskt i alla fall:
- åldersgräns för att köpa alkohol
- gränsen för vad kroppen tål
- olika människor har olika gränser för vad som är ok
ja ni ser kanske vartåt det barkar?

2 kommentarer:

  1. Mina elever tyckte det var svårt att greppa först. Kunde inte läsa av vad jag förväntade mig, fick förklara att det var ett utgångsord för att tänka vidare. Stad/skog, mentala gränser, gränser för hur man "får" bete sig, gränslös kärlek är lite av vad de fastnade för. Kanske skulle jämföra deras arbeten sen...

    SvaraRadera
  2. Du beskrev en lust att få jobba fritt och utifrån sina egna tankar/känslor som jag inte kunde se hos mina elever. Kanske måste jag uppmana dem att ta chansen att uttrycka något eget.

    SvaraRadera