onsdag 4 juli 2012

Entrérabatt

Har under veckan arbetat med en rabatt på framsida som jag skrev om 8:e augusti. Förra sommaren stammade vi upp en jättestor tuja som står där. Rabatten var full barr och jorden ogenomtränglig.
Jag funderade över vad som skulle kunna leva i denna sura miljö och tryckte ned lite växter på prov. Från min mamma fick jag lungört och hosta. Jag tänker att det ska vara en vit&grön rabatt och höstas satte jag några vita tulpanlökar. De verkar ha klarat sig. Längst till höger, ut mot gatan står en lagerhägg. Tyvärr är lungörten blå, skulle varit en vit.
Nu har jag röjt lite mer och satt en stenkant mot garaget och planterat mer hosta (från mamma) och hasselört som jag själv har massor av. Stenkanten blev en blandning av de stenar jag hade själv. Bakom i grannens och delvis vår rabatt står blå akleja, en pion och en orange lilja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar