torsdag 19 juli 2012

Nya uteplatsen utökas

Gör i ordning avslutningen på den nya uteplatsen
rensat ogräs och lagt fyrkantiga plattor jag hade som avslutning och gångväg
för att få samma höjd som granitplattorna fick jag gräva ur och gången ligger därför lägre än rabarberlandet, därför avslutar jag med marktegel på kant för att stoppa jorden.
Tyvärr räckte inte teglet till så jag får gräva upp de jag har som trampstenar i perennrabatten.

Tänker köpa fler marktegel att sätta som kant mot gräsmattan och ut mot allmänningen nedanför vinbärsbuskarna.

Som nästa projekt vill jag göra en gång av granitskiffer från entrén och runt rabatten på framsidan. De tre plattor som jag lade dit för över 10 år sedan har sjunkit ned och vuxit över. Växterna har också blivit för stora. Klippte i tujan till höger och skapade tyvärr ett fult sår.
Får se om stenarna räcker, fortsättning följer ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar