söndag 29 maj 2011

Det gror

Det var en vecka sedan den 21 maj som jag sådde frön i min drivbänk och redan har alla fyra sorter börjat gro. Plocksalladen har kommit längst men även sockerärtorna ser fina ut.
Till höger sallad, till vänster gula morötter.
Vackra skott av sockerärtor
Dill längst fram och i bakgrunden plocksallad

Jag och sonen sådde också grönsaker på friland idag, i mammas/mormors grönsaksland. Blir kul att se om de kommer upp lika snabbt där eller om drivbänken gör att det går snabbare.
Anteckning för min egen skull, mormors land från vänster - gula morötter, dill, sockerärtor och sist en lite kortare rad med plocksallad.

Jag fick också ned de sista vallmofröna i jorden. Sådde dem i två krukor. Förra året sådden jag samma sort i rabatten men såg inte röken av dem. De skuggades väl av perennerna eller fick för lite/mycket vatten. Får se om jag lyckas driva upp några i år. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar