söndag 15 maj 2011

Kistan klar

Efter yogan tar jag tag i arbetet med drivbänken. Min man snickrade ihop en låda som skall passa till två gamla fönster. När lådan stod där på gräsmattan utbrast han - Det ser ut som en kista.

Jag rensar upp från ogräs där lådan ska stå. Under ligger en markduk som vi lade dit för två år sedan då vi började på en uteplats men markstenarna och gruset tog slut.

Jag rensar en hel del där lådan skall stå. Sprider sedan ut stenflis för att få ett jämnt underlag. I min iver att göra det bra hämtar jag vattenpass för att lådan ska stå rakt. Fnissar lite över mig själv, lyckas få det ganska rakt. Jag klär insidan med svart ogräsduk och fyller med plantjord. Jag hade 250 liter med det blev bara halvfullt. Får köpa 5 nya säckar innan jag kan plantera.
Vid sidan om drivbänken ska vi anlägga en uteplats. Här finns kvällssolen kvar längst. Blir mysigt att sitta bland svarta vinbär, rabarber och odlingar under päronträdet.
Här finns tidigare inlägg om drivbänken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar