fredag 1 augusti 2014

En följetong

Jag tröttnade så på mina Peace socks så jag haft ett sockuppehåll. Istället började jag sticka på en sommartopp som jag planerat sedan början av juni. Jag köpte fyra nystan av bandgarnet Bonnie av Permin sista dagen på jobbet. Kinna garn ligger nära där jag arbetar så jag passade på att handla lite innan sommarlovet. Jag bestämde att jag skulle sticka den med tappade maskor och har gjort olika stickprov. Finast tycker jag det blir med de aviga maskorna mot avigan. Toppen/tröjan ska bli v-ringad och jag kommer att sticka ärmar så långt garnet räcker.





Häromdagen  kom jag igång med sockorna igen och har nu gjort 6 rapporter på bendelen. Jag vill att de ska bli ganska höga, så att de sticker upp ovanför kängorna och kanske ovanför mina svarta stövlar.


Sockarna ser ju extremt smala ut och visst är det smala, men de kommer också att sträckas ut på fötterna och förhoppningsvis passa perfekt på mina smala fötter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar