söndag 24 augusti 2014

Stickat sen senast

Mina Peace socks börjar få skaft igen efter att jag repade upp dem. Jag har nu gjort sju rapporter på skaften och de sitter perfekt. Jag har börjat öka antal maskor för att de ska sitta bra över vaderna.

Parallellt jobbar jag vidare på Gustafs halsduk som nu mäter 100 cm. Jag tänker sticka till det melerade Hemtex-garnet tar slut.
Jag stickar inte all ledig tid som jag gjorde i somras utan tar mig en stund på kvällen eller morgonen.
Sommarlinnet i vitt bandgarn ligger helt i träda för tillfället. inte inspirerande att sticka på ärmarna när stickorna bara kärvar hela tiden. Jag avvaktar med det projektet.

Men jag har handlat lite på nätet fått ett paket med garn. Fame från M&K kostade 30:- per nystan och den ekologiska ullen från samma företag 15:- per nystan. Ecoulle har precis samma masktäthet och längd som Hemtext ecoull jag köpte på rean så jag kompletterade för att kunna göra ett större projekt. Nu har jag 125 gram. Får se vad det kan bli, en sjal t ex.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar