måndag 4 augusti 2014

Tappat intresset för tappade maskor

Jag sliter vidare med att min sommartopp. Fick tips om att sticka ihop axlarna och sedan avmaska i FB-grupp Online stickcafé och det blev jättebra tycker jag. Men att plocka upp maskor till ärmarna på ett snyggt sätt var inte lätt. först tog jag vartannat varv men det blev på tok för glest och håligt så jag plockade istället från varje varv, totalt 107 maskor. Det blev ändå lite håligt.

Ärmarna som jag trodde skulle gå så lätt är inte kul att sticka. Har en KnitPro rundsticka 40 cm med trätippar men de känns för långa och garnet kärvar. Jag måste hålla stickorna som ett uppochnedpå V och inte mot varandra. När jag stickade bålen köpte jag en rundsticka i metall, Milward och det fungerade bättre. Måste jag köpa ytterligare stickor för att färdigställa toppen? Vill inte använda Magic lopp, är rädd att det ska bli en stege i skarven när det är så glest garn, men kanske att jag prövar det ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar